دریچه های پانچی اتاق عمل یکی از عناصر اساسی و حیاتی در اتاق های عمل به خصوص در مراکز بهداشتی و درمانی هستند.

این دریچه هاباعث تامین جریان هوا،گاز ها و سایر موارد ضروری برای اتاق عمل می شوند.

در این مقاله ما قصد داریم به بررسی نقش و اهمیت دریچه ی پانچی اتاق عمل بپردازیم.

اهمیت دریچه پانچی اتاق عمل:

1)تامین هوای تمیز :دریچه های پانچی به منظورفیلتراسیون و تصفیه هوا استفاده میشوندتاهوای تمیز برای بیمار و اتاق عمل فراهم شود.

2)تامین جریان هوا :این دریچه ها جهت تهویه مناسب اتاق عمل و حفظ کیفیت هوا در این محیط استفاده میشوند تا بیماران و کادر درمانی با ایمنی بیشتری خدمات ارائه دهند.

3)مدیریت فشار و دما :این دریچه های پانچی برای کنترل و تنظیم فشار و دما ی هوا و گاز ها در اتاق عمل استفاده میشوند تا شرایط مورد نیاز برای انجام عمل جراحی یا فرایند های پزشکی دیگر به خوبی فراهم شود.

 

دریچه های پانچی اتاق عمل

مراقبت از دریچه های پانچی اتاق عمل:

برای حفظ عملکرد بهینه این دریچه هانیاز است که به صورت دوره ای بازبینی، تعمیرو نگهداری شوندکه تمامی استاندارد ها و مقررات مربوط به این دریچه ها رعایت شود تا ایمنی و بهداشت در اتاق عمل حفظ شود.

همانطور که از اسم این دریچه ها مشخص است کاربرد انها در اتاق عمل جهت هوای رفت میباشد.

در نتیجه دریچه های پانچی اتاق عمل نهایتا باید به دقت نصب تنظیم و نگهداری شوند تا بهره وری و امنی اتاق عمل حفظ شود

این شامل بازبینی و تعمیرات دوره ای ضبط و نگهداری اطلاعات مربوط به عملکرد دریچه ها و پیگیری استاندارد ها میباشد

نقش این دریچه ها در حفظ بهداشت و ایمنی درمانگاه ها و بیمارستان ها بسیار حیاتی است و زیرا اگر عملکرد دریچه به درستی انجام نشود موجب خطر ها ی جبران ناپذیری می شود

شرکت هوا نسیم شرق دریچه های پانچی اتاق عمل را در دو نوع گرد و چهارگوش  هم بادمپر و هم بدون دمپراز جنس تمام الومینیوم و رنگ الکترواستاتیک پودری تولید میکند.

 

پانچی اتاق عمل

شرکت هوا نسیم شرق دریچه های پانچی اتاق عمل را به صورت زیر تولید و توزیع میکند:

یک صفحه الومینیوم پانچ شده با رنگ الکترواستاتیک پودری که مقاوم دربرابر رطوبت بوده و با سوراخ هایی به قطر15 میلیمتربه صورت چهار گوش و گرد تولید میگردد

لازم به ذکر است که دریچه های پانچی از جنس اهن هم تولید میشود ولی مقاومت و زیبایی و کارایی دریچه های الومینیومی با آهن قابل مقایسه نیست و عمده سفارش های دریچه پانچی اتاق عمل از الومینیوم میباشد.