دریچه های برگشت

دریچه های برگشت

دریچه های برگشت پادری و z
کاربری دریچه های پادری جهت انتقال هوا از یک فضا به فضای دیگر استفاده می شوند. این دریچه ها را می توان روی درها، دیوارها یا پارتیشن ها نصب نمود. معمولا این دریچه ها جهت مکان هایی که هوای سنگینی دارند مانند سالن های ژیمناستیک، توالت ها، حمام ها و غیره مورد استفاده قرار میگیرد. .
دریچه های پادری از یک قاب اصلی و یک قاب کمکی تشکیل شده اند. قالب اصلی در سمت ورود هوا و قاب کمکی در سمت خروج هوا قرار می گیرند. به قاب درون قاب اصلی تعدادی پره به موازات یکدیگر قرار گرفته اند و قاب کمکی با فاصله متناسب ضخامت در، دیوار یا پارتیشن از قاب اصلی تنظیم می شود.

از دریچه برگشت پره یا اگزاست جهت برگشت (خروج)هوا استفاده می گردد. این مدل از دریچه ها به دلیل شکل خاص پره به دریچه برگشت پره شهرت دارد علاوه بر افت فشار مناسب، این دریچه می توان به مزایایی از قبیل عدم وجود دید به داخل کانال یا سمت دیگر دریچه و عدم نفوذ ذرات آب (باران) موجود در هوا در سرعت های متوسط اشاره کرد. با توجه به شکل خاص پره ها این دریچه دارای مقاومت مکانیکی بالاتری در مقابل نیرو ها و یا ضربات وارده دارد، لذا استفاده از این دریچه در محل هایی که امکان ایجاد تماس فیزیکی با نفرات وجود دارد پیشنهاد می گردد همچنین این مقاومت مکانیکی بالا به ساخت یکپارچه این دریچه ها در عرض های بلند بدون نیاز به چند تکه کردن پره کمک شایانی میکند. در صورتی که نیاز به دریچه برگشت یا تبادل هوا بین دو محیط در ابعاد بسیار بزرگ باشد و عمق کافی در محل نصب دریچه وجود داشه باشد استفاده از لوور هوارسان پیشنهاد می گردد. باتوجه به کاربرد دریچه های برگشت پره . عموما به همراه انواع توری پرنده گیر حشره گیر و … سفارش گذاری می گردند.

تصاویر